söndag 12 april 2009

påsken i genomsnitt

Okej, tycker det är längesedan jag bloggade sist men nu kommer en sammanfattning om vad som har hänt dom senaste dagarna!

Onsdag åkte ju jag och emma med 12-ans buss till Vasa! Var och checkade Gina tricot och hittade två toppar/tunikor! Sedan till H&M där jag köpte två tunikor! Altså jag fick det jag var ute efter! Sedan gick vi och chillade med glass tills vi väntade att mamma skulle komma från sjukhuset! Sedan när hon kom åkte vi till Malax, och sedan på kvällen skötte vi freddie i 3-4 timmar! Tittade Ice Age och Gustav! Lätt roade som vi är satt vi och gapskrattade fast vi hade sett dom 284534 gånger förr!

Torsdag
tänkte vi seriöst få nå fel! Ingenting hände! Var inte ens ut. Satt bara på datorn.. kollade uhan alla och läste bok! Väldigt booring!

Fredag tog vi oss i kragen och ringde runt och kollade vad folket skulle göra! Det slutade med att vi åkte till Ida där också Ida var! Där chillade vi med Sanning och konsekvens(elaka versionen) och Trodde du JA! HAHAHAHA.. faaan så roligt! Satt och pratade om drömmar, spådomar, barnsligheter och jaa.. allt mellan himmel och jord! Bra kväll med ännu bättre kompisar! Min mor kom sedan efter oss klockan 1 och vi kollade ett uhan alla avsnitt och sedan somnade vi!

Lördag chillade vi först! visste inte hur kvällen skulle sluta! Men till sist så beslöt jag mig att jag skulle komma med till Korsbäck när Emma åkte hem! så jag packade på 5 minuter och sedan så kom Ida och hennes pappa efter oss och sjussade oss till molpe, dit sedan emmas mor&far kom och hämtade oss, tog ett molpe runt och åkte sedan till korsnäs för att handla! Sedan vidare till Korsbäck! Sedan när kvällen kom så skulle vi cykla till jonkens villa och sedan till korsnäs brasan! När vi skulle åka hade vi bara två cyklar och vi var tre personer, jag,Emma och Tobias.. så Tobias fick vara den stolte som fick sjussa mig! :D Vi mötte Daniel och Robin vid korsbäck korsningen, men jag och emma åkte vidare för vi hade börjat få kallt så nu fick hon häders priset att sjussa mig! När vi kom fram till jonken's så var det dött där! Jonken och Marie var i ett rum och Jimmy och Sofia var på vinden. Men vi tände alla lampor vi hittade och satte på radion (som tog cirka 10 minuter att fundera hur man fick igång skrället)! Satt där och pratade, sedan när vi ringde till daniel och frågade vart dom hade lämnat så sa han att dom hade åkt till Patrik.. JAHA! där satt vi.. kul påsk tänkte vi! Men kvällen gick och tobias och co. kom tillbaka och dom andra kom från rummen! Sedan blev det för mycket av det goda för min del! uuuäk! Men efter en timme.. tror ja? så skulle vi börja cykla till molpe för vi skulle efter Ebba och Marro! Men jag hann bara till korsbäcks korsningen så började jag hyperventilera och skaka av köld igen, men tur vad så råkade Emma prata med Heidi då så Hon,mattlar och Annika kom efter mig! TACK! vet faan inte hur jag annars skulle hade klarat mig! Men kom hem till Skinnars's.. däär var det dött! Baaba och Mats hade åkt till Brasan så men jag lade mig ner i soffan och slumrade till! Et tu tri baar det av igen till wc, och nu hade också baaba och mats kommit hem så dom var snälla och tog hand om mig! och, TACK BAABA! vet fan inte hur jag skulle kunna gå genom allt det här utan dig! Som du sa, nu får vi ta en dag i taget och hoppas på det bästa! Men sedan efter ha tillbringat en timme på wc golvet med baaba så bar det av till soffan där jag somnade! Vet inte när eller hur, men nästa gång jag vakna såv jag i emma's säng! Där jag sedan sov snällt hela natten (:

uuuäk.. Söndag, ordet säger allt! +o( usch usch usch! Tillbringade dagen på trappan där vi fick frisk luft! Sedan blev det tv-tittande! Mamma kom efter mig runt 7 tiden och efter att jag kommit hem kände jag mig relativt bättre så jag gick till brasan där Anita, Birgitta och Freddie var, grillade korv och lade potatisar i folié och åt det! göööttt! Men nu ska jag tillbringa resten av kvällen framför tv:n! Bilder och Videor kommer sedan! Ciao påskhäxor!

Inga kommentarer: