måndag 17 november 2008

So what

Fredag
åkte till Emma efter skolan, vi fixade lite mat till oss och sen började vi laga in ved just närt Emma skulle laga upp eld åkte strömmen så hon lagade den i mörkret sedan satt vi där och väntade men inge hände så vi gick ut igen och började fixa den sista vedkärran med hjälp av telefonlampan ;> strömmen kom tillbaka när vi hade lastat ca halva så vi lagade den andra halvan och staplade in den och sedan började vi hacka löken och skära gurkan för vi hade bestämt oss att fixa tortillas både till oss själva och till familjemedlemmarna. Sedan tittade vi television. Vi gick väl och sova vid 3-tiden. Godnatt.

Lördag
Vaknade vid 12-tiden pga. ett meddelande men vi drog oss en liten stund men sedan började våra magar att kurra så vi gick opp och åt en liten frukost. Vi åkte till sale i korsnäs kl. 5 för att vi skulle handla godis och kaffe ;> När vi kom tillbaka från våran vesptur stog en traktor på gården, och en traktor talar om att Jimmy,Daniel och Jonken var vid oss. Vi pratade med dom en stund men sedan gick vi ner och tittade färdigt Lost. Emma hoppade i duschen medan jag satt och degade framför tv:n. Sedan vid 8 tiden kanske brummade en bil på gården då hade Conny anlänt, vi började kolla spiderman 2, sedan fortsatte vi med en annan film och en annan film. Klockan hade rusat iväg och hade blivit 5 :o Så inte konstigt att jag började slummra till några gånger under filmarnas gång. Vi bårstade tänderna och gick ner för att sova men då blev jag pigg. Jag började ringa åt folk, men vilken idiot är uppe den tiden? Bortsett från vi :> Men sen somnade vi väl alla 3 någon gång runt halv 6 tiden.

Söndag
Conny vaknade runt 9-tiden, man bara :o. Emma och han började prata men jag ville förstås sova iaf en liten stund till men det lyckades inte. Dom drog täcket av mig och kittlade mig tills jag var pigg :< Så vi steg upp runt 10-tiden. Vi gick opp och tittade tv en stund. Runt 12-tiden åkte Conny hem. Vi åt en vegetabilisk tortillas (köttfärsen hade tagit slut). Sedan skulle vi gå ner och titta Beck men vi tittade kanske en halv timme sedan var båda riktigt trötta så vi sovde till klockan halv 6 :> Vi lagade oss färdiga och sedan satt vi på med Annika och Heidi till korsnäs kyrka. I kyrkan lyssnade vi på Mikkan,Linda och en till men minns inte namnet + prästen :D Sedan satt jag på med mikkan hem till malax. Väl när jag var hemma började jag titta på religions provet men det resulterade att jag började kolla tv iställe. Sedan när ensam mamma söker slutade borstade jag tänderna och lade mig.

Måndag
Vaknade av att väckarklockan ringde men ställde om den för jag var jättejätte trött! Men sedan steg jag upp och drog på mig ett par jeans och en huppari. Sminkade mig lite och åt en snabb frukost. I skolan hade jag foto&film första timmen sedan andra timmen skulle alla kolla på en konsert så alla begav sig till festsalen och satte sig ner på golvet och lyssnade till flera låtar. Sedan blev det lunch, usch. Min matlust har försvunnit helt. Åt lite sallad + ett glas mjölk. Sedan fortsatte vi med en matte timme och en gegga timme. Sedan hade vi gymnastik. Vi hade innebandy vilket jag inte alls såg framemot. Hade glömt mina inneskor så det gjorde saken värre för det tar så jättejätte sjukt när klubborna kommer på fötterna. Men jag överlevde för här sitter jag. Har just ätit och gick bara på datorn så att jag skulle kunna skriva det här inlägget så jag inte skulle hamna längre bak. Men nu årkar jag inte skriva mer så. Cha

nu; rella!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.