söndag 5 juli 2009

lång - kort - lång .. ?

Gör en lång historia till en kort:
i Fredags sjussade mamma mig till korsbäck, baaba och mats åkte till villan så vi hade placet för oss själva! Men men, tänkte åka till närpes på tomatkarneval, meen vi tog filmkväll istället.
Så vi brummade till korsnäs och handlade glass,chips,dipp,choklad .. altså vi skulle ääta oss feeta! Kom hem och lagade milkshake och bakade en kaka. sedan tittade vi en film på tv:n och sedan nattbuss 807 på datorn.
Sedan blev det natten klockan 4 typ :D
På lördagen vaknade vi 2 och gick opp och satte oss framför datorn och tv:n, och där satt vi då klockan var 6 också, då aktiverade vi oss och gick i duschen och åt mat.
Sedan visste vi inte om vi skulle åka till molpe eller till närpes.. efter många om och men beslöt vi oss för molpe! Då klockan blev halv 10 började vi CYKLA till molpe, 12 km typ.. hahahaha! Kalla oss va du vill! Roligt hade vi nu iaf! Kom fram till ida där vi lämnade cyklarna och sedan skulle vi börja gå ner till mölle, dom andra beslöt sig för att ta cyklarna men jag och emma skulle pront gå!
Så dom cyklade, och vi lämnades helt ensam till döden! hahaha nänå! HAHAH, hann med ganska mycket på dom 2.2 kilometrarna! Vad.. tar vi i nästa kapitell! :D
När vi kom fram gick vi nu och pratade med folket som var där.. och det gjorde vi till klockan blev 1.. hahah.. då skulle jag,emma och hippe in till paveljongen.. haha men jag och emma är pank så vi hade inga pengar som vi kunde sponsorera molpe, så vi bestämde oss att vi skulle planka on oss.. så vi hade några småglin på andra sidan stängslet som visade ett bra ställe där man kunde krypa in.. hahaha, vi blev väl liiite busted men det fixade vi :D
Sedan gick vi där dom sålde korv och underhöll mats en stund, jag sprang runt och var till och med och DANSADE :D ahahah.. anna du ji gälin! :D (hopppas du läser eje, fö he ji du väärt!!)
Sedan när jag kom tillbaka så var det jvla mycket folk där så då tyckte ordningsvakten att vi var tvugna att gå därifrån meen jag kom på en bra ide att jag skulle vara korvsvängare så jag tog en kniv och svängde korven :'DD haha, och emma 'checkade dem' hahaha !
Sedan när det var slut så gick vi ut och sedan började v i våran vandring upp till idas igen! Men denna gång fick vi även sjuss med dom som cyklade (Y) när vi kom till ida satte jag mig på emmas cykel och hippe tog min cykel så var emma tvungen att sjussa mig.. för jag kan inte sjussa :D och då menar jag SERIÖST ;D ni vill inte veta hur det slutade förra gången jag testade :D fick panik när det kom en bil och svängde ut på vägen och vi höll på att bli överskörda av en lastbil :D
Men tillbaka till historien! På hemvägen skulle jag pront tatta blommor från ett självbetjänings ställe :D ahaha, men fegade ut vid dörren, men hippe var modigare så han sprang in och tog två RÅSA blommor åt mig;p sedan när vi hade kommit en bit såg jag en mackez skylt som jag också skulle ha, så då stog jag där och försökte få loss den, men den som hade satt upp den hade fan stansat fast den så jäävlit, men jag fick loss den fast personerna på bilden var inte riktigt hela ;D
Sedan när vi hade typ 6-7 kilometer började det störtregna -.- hahaha! Regnade hela vägen hem! HAHAHAHAHHA, gissa vem som såg ut som ett emo när man kollade sig i spegeln? joo.. JAG! Sminket över hela ansiktet och håret var som en 'släjka frass' :D
Tittade en film som kom på tv och chekade nattmat (choklad) haha.. sedan gick vi och soova!

Historien blev inte så kort men jag säger grattis till er som orkade läsa igenom den! Stor blöt gonattpuss till er!

Inga kommentarer: